Bina Ruhsatı
Çizilmiş olan, inşaatına başlanacak olan her yapının inşaat ruhsatının olması gerekliliği vardır. Fakat bir binanın tamamlanması ve kullanılabilir hale gelmesi için sadece inşaat ruhsatı almak gerekmez. İnşaat bitiminden sonra bina ruhsatı da almak gereklidir.
Bina ruhsatı için ilgili merciye müracaat yapıldığı zaman:
- Binanın alınmış olan inşaat ruhsatına uygun olarak inşa edildiği,
- Binanın kullanılmasında teknik olarak hiçbir sakınca görülmediği,
- bina inşaat vergisi ve emlak vergisinin ödenip ödenmediği,
- Otopark gereksinimi olan binalarda otoparkın doğru biçimde yapıldığı
- Kapıcı dairesi ve sığınak yapılmanın zorunlu olduğu binalarda kapıcı dairesi ve sığınağın teknik ölçülere de uygun bir biçimde inşa edildiği
gibi bazı hususlar incelenir, eğer her birinin gerçekleştirildiği görülürse mal sahibine ilgili merci tarafından bina ruhsatı verilir.
Bina Ruhsatı Almanın Koşulları
Bina ruhsatı almak için inşaatın sahibi, bir dilekçe ile gerekli merciye başvurmalıdır. Başvuruyu alan kamu personeli, binanın inşaat ruhsatına uygun olarak inşa edilip edilmediğini yerinde kontrol eder. Yapıdan yetkili olan kişiden, BEDAŞ, Telekom Telekomünikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kurum ve kuruluşlara giderek yangın, sığınak, elektrik tesisatları ile ilgili teknik raporları onaylatmasını ve yapı izni amirliğine bunu ulaştırması istenir.
Bu İşlemin Mali Külfeti Ne Kadardır?
Taşınmaz yapının tapu kütüğüne yığma bina olarak kaydı için tapu harcı ve bir döner sermaye bedeli tahsil edilir.
Bina Ruhsatı Alırken Gerekli Olan Belgeler Nelerdir?
- Dilekçe
- Temel vizesi
- Kanal Bağlantı Vizesi (ASKİ’den)
- Vergi İlişik Kesme Belgesi (Her bağımsız bölüm için)
- Binanın arka ve ön cephesinin 13*18 ebadında ikişer tane fotoğrafı,
- Isı Yalıtımı Vizesi ,
- Toprak Vizesi
- 150 m2’nin üstünde işyeri alanı bulundurmakta olan binalar için harç bedeli
Yukarıda bahsedilmiş olan vizelerden Kanal Bağlantı Vizesi harici diğer vizeler ilgili ilçe belediyelerinden alınmaktadır.
Tüm bunlar ve daha fazlası insanı yoran bir süreç olabilmektedir. Siz değerli müşterilerimizin değerli vaktini böyle durumlarda harcaması istemediğimiz bir durumdur. Kamu kurum ve kuruluşlarına aşina olan, yasal işlerden anlayan, eğitimli personelimiz sayesinde bina ruhsatı alma işlerinizi hallediyoruz.
Türkiye’nin dört bir yanında sizler için bina ruhsatı alıyoruz.
İstanbul bina ruhsatı, Ankara bina ruhsatı, İzmir bina ruhsatı, Çorlu bina ruhsatı ve daha birçok ilimizde bina ruhsatı alma işlemlerini halletmek için Zabata danışmanlık sizi beklemektedir.
Bir yanıt yazın